למה למתג מחדש?

מיתוג מחדש הוא התהליך שבו שירות או מוצר שפותח במותג אחד, או חברה משווקים בשם מותג או זהות אחרים. זה כרוך בשינויים מהותיים בשם המותגים, הלוגו, התדמית, הפרסום והשיווק האסטרטגי. בדרך כלל לאחר מיזוג או רכישה, חברות ממתגות מחדש את המוצרים החדשים שלהן כדי לשמור עליהן יחד עם קו המוצרים הקיים שלהן.

תהליך המיתוג מחדש נועד למקם מחדש את המותג או את החברה, או להבדיל את עצמו מהדעות השליליות לגבי המותגים הקודמים או לטפס בסולם ההצלחה על ידי הזזת המותג כלפי מעלה.

מותג, מיתוג ומיתוג מחדש:

מותג: מותג הוא התגלמות סמלית של כל המידע הקשור למוצר, לשירות או לחברה. זהו קשר בלתי מוחשי ורגשי שנוצר על ידי כל אינטראקציה, אפילו לא משמעותית. זו תחושה שמתעוררת כששומעים את הארגון או את שם המוצרים. למותג שם, זהות, אופי ואישיות ייחודיים; בדיוק כמו בן אדם.
מותג טוב : מפרסם בצורה הולמת, משדר אמינות, מתחבר ללקוחות הפוטנציאליים ומקיים קשר עם הקיימים, יוצר ומזהה הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות.

מיתוג: מיתוג הוא אמנות היצירה והתחזוקה של מותג; בְּהַצלָחָה. ניתן לכוון את חווית המותג של קהל היעד במומנטום חיובי באמצעות פעילויות מיתוג מתאימות. זה מקיף את מחויבות החברה כלפי הצרכנים האולטימטיביים שהמוצר איכותי ויש בו כמה תכונות שהופכות אותו לייחודי מזה של המתחרים.

מיתוג מחדש: ניתן להגדיר זאת כ"תהליך של מתן מוצר או ארגון תדמית חדשה, על מנת להפוך אותו למושך ומוצלח יותר. זה נעשה כדי להגדיל את נאמנות הצרכנים, לשפר את המקצועיות, להיכנס למגמת שוק חדשה, ליצור קול חזק יותר בענף, להגדיל את ערך בעלי המניות או להקים מחדש חברה.

האם מיתוג מחדש הוא הכרחי?
קיימות דעות סותרות לגבי תהליך המיתוג מחדש. האחת היא כי מיתוג מחדש הוא חיוני להצלחה עסקית; לפתח את המותגים כדי לוודא שהוא מתעדכן בתחרות, ולעמוד בצרכנים המשתנים ללא הרף.
הצד השני של המטבע מתאר דעה שיש להימנע ממיתוג מחדש בכל מחיר. אם מותגים כמו קודאק וקוקה קולה יכולים להיות מובילים בשוק, מדוע צריך לשקול מיתוג מחדש אי פעם? בדרך כלל חברות רבות רואות במיתוג מחדש כ'קוסמטי'. כאשר חברות לא מצליחות להקים מותג אחד, או חברות שהמותג שלהן עבר שערורייה כלשהי, הן עשויות ללכת לתהליך מיתוג מחדש. כאן הכוונה היא למחוק את תדמית המותג הקודמת ולהקים תמונה חדשה. לחלק אחר יש סיבות חיוביות; כמו מיזוגים, או חברה שמרחיבה את קו המוצרים שלה.

מיתוג מחדש יכול להיות מיושם בהצלחה על מוצרים חדשים, כאלה שנמצאים עדיין בתהליך פיתוח או אפילו על מוצרים בשלים. מכיוון שמדובר בתהליך מורכב מאוד, יש לנקוט בזהירות מירבית. צריך להשיק את המותג החדש בהזדהות ואכפתיות רבה. זה כולל תהליך מתודי של אסטרטגיה נכונה, אינטראקציות אישיות וויזואליות בלתי נשכחת.

עשה ואל תעשה:
תהליך מיתוג מחדש מוצלח חייב לדאוג לדברים הבאים:
אסטרטגיה אינטנסיבית: על החברה להיות מוכנה להוציא סכום כסף משמעותי בפרסום, תקשורת וקידום מכירות. זה יאפשר למותג לקבל ניראות חדשה.
שינוי הדרגתי: ניתן לעשות זאת עם השקעה שיווקית כוללת מוגבלת. זה דורש תקציב נמוך, אך זמן לא מבוטל, ויש לעשות זאת באופן רציף.
מצד שני, החברה חייבת להיות זהירה שלא לבצע את השגיאות הבאות בזמן ביצוע מיתוג מחדש:
אי התבוננות דרך נקודת המבט של הלקוח: יש להעריך כראוי את הצרכים ואת הלך הרוח של הצרכנים לפני ביצוע שינויים כלשהם. אסטרטגיית מיתוג מחדש של החברה צריכה להיות מובנת ומקובלת על ידי הצרכנים.
חוסר אמינות ומתיחת פנים: הסיבה למיתוג מחדש צריכה להיות אמינה ומקובלת על הצרכנים. זה חייב להיות אמין; כְּלַפֵּי פְּנִים. אם עובדי החברה לא מאמינים, גם הצרכנים האולטימטיביים לא היו מאמינים במוצר.

תהליך מיתוג לקוי: מותג הופך למוצלח רק כאשר הוא נתמך במיתוג הולם. כדי לייעל את הפעילות העסקית ולהרחיב את המיקודים הדמוגרפיים, יש צורך במיתוג.

מיתוג מחדש ללא מחקר: כל מותג זקוק לרענון כדי להישאר בחיים בשוק. הם צריכים להיות ממוקמים ומשופרים. אך אימוץ שינוי מבלי לערוך מחקר ראוי עשוי להתגלות כאסון.

לסיכום: מיצוב חדשני של מותגים יוצר הזדמנות ענקית עבור העסקים ומאפשר להם לתפוס את השוק, עם תדמית מותג נכונה, הנתמכת על ידי שיווק ופרסום נכון ומוגדר בבירור.

קבלו במתנה את המדריך + דפי עבודה עצמית

5 שלבים פשוטים לבניית מיתוג
שיכניס לך יותר כסף

מלאו פרטים וקבלו את המדריך למייל